Ile kosztuje wynajęcie wedding plannera?

wedding plannerka z uśmiechem poprawia kolczyk panny młodej w koronkowej sukni i welonie, na tle bogatej dekoracji kwiatowej

Niektórzy decydują się na organizację swojego ślubu i wesela samodzielnie, a inni wynajmują do tego osobę, która ma doświadczenie w planowaniu tego typu imprez, a nazywa się ją wedding plannerem. W tym artykule będzie można znaleźć informacje o kosztach takiej usługi, a także o tym, jak nim zostać. Na ich podstawie Pary Młode podejmą decyzję o tym, czy wynająć go, aby uczynić tę uroczystość jeszcze bardziej niepowtarzalną.

Ile należy zapłacić za kompleksową organizację ślubu i wesela przez wedding plannera?

Ile kosztuje wedding planner? Osoby chętne na skorzystanie z kompleksowej organizacji ślubu i wesela przez taką osobę powinny pomyśleć o nawiązaniu z nią współpracy od razu po zaręczynach. Na początku zwykle dochodzi do rekomendacji lokali weselnych spełniających wytyczne przedstawione przez Parę Młodą. Następnie wedding planner prezentuje propozycje dotyczące orkiestry, coverbandu lub DJ-a, a także fotografa, filmowca oraz pozostałych usługodawców. Jego głównym zadaniem jest wsparcie na wszystkich etapach przygotowań, doradzanie najkorzystniejszych opcji i kontrola nad budżetem ślubnym czy wydatkami. Ponadto, w pakiecie znajduje się koordynacja dnia ślubu i uroczystości weselnych. Organizacja wydarzenia z pomocą konsultanta trwa 300-400 godzin, a zaplanowanie wszystkiego samemu prawdopodobnie zajmie zdecydowanie więcej czasu. Szacunkowy koszt kompleksowej organizacji całego przedsięwzięcia wynosi 20000-30000 zł.

Wedding planner – ile kosztuje częściowa organizacja ślubu i wesela?

Ile bierze wedding planner za częściową organizację ślubu i wesela? Tę usługę wybierają  Pary Młode chcące sporą część ślubnych obowiązków zaplanować samodzielnie, a pomoc jest im potrzebna jedynie w kilku, najbardziej kłopotliwych sprawach. Początek współpracy może mieć miejsce na każdym etapie przygotowań, a w zakresie takich usług mieści się końcowa koordynacja dnia ślubu oraz wesela. Trzeba za to zapłacić od 15000-20000 zł.

Ile kosztuje usługa wedding plannera w zakresie koordynacji dnia ślubu i wesela?

Wedding planner w dniu ślubu jest zwykle do dyspozycji od rana aż do 1:00-2:00 w nocy. To on podejmuje wiele istotnych decyzji odnośnie organizacji uroczystości, koordynując cały jej przebieg, a także dbając o spokój oraz komfort psychiczny Pary Młodej i Gości. Do jego obowiązków należy także rozłożenie papeterii, prezencików czy pozostałych dodatków. To on tworzy również dokładny harmonogram trafiający później w ręce wszystkich usługodawców, których zatrudnili państwo młodzi, dzięki czemu ten piękny dzień przebiega sprawnie i bez jakichkolwiek komplikacji. Sama koordynacja tego dnia wiąże się z kosztem wynoszącym od 5000-7000 zł.

Sposób rozliczenia z wedding plannerem

Zwykle konsultanci ślubni preferują system wynagrodzenia poprzez stałą kwotę danej usługi, jednak niektórzy decydują się na pobieranie prowizji w wysokości od 10%-20% od zakładanego budżetu ślubnego, choć jest to znacznie rzadsze rozwiązanie. Warto także dodać, że różnice w cenach mogą zależeć od regionu lub doświadczenia wedding plannera.

Czy każdy powinien wynająć konsultanta ślubnego?

Patrząc na to, ile kosztuje wedding planner, można stwierdzić, że jest to usługa, na którą mogą sobie pozwolić jedynie Pary Młode w dobrej sytuacji finansowej. Należy to bowiem uznać za dodatkowy wydatek, a organizacja uroczystości ślubnych i bez tego zalicza się do drogich przedsięwzięć. Mogą o tym pomyśleć jednak osoby, którym brakuje czasu na zaplanowanie wszystkiego samodzielnie ze względu na natłok obowiązków związanych z życiem prywatnym oraz zawodowym. To rozwiązanie może być także idealne dla przyszłych nowożeńców, którzy mieszkają w innych miejscowościach czy za granicą lub po prostu nieprzepadających za organizacją takich imprez. Za wyborem tej opcji przemawia również skrócony czas planowania całego wydarzenia, dzięki czemu będzie można w tym czasie zająć się realizacją swoich pasji, podróżami czy spędzaniem wspólnych chwil z rodziną lub przyjaciółmi, spacerami, czytaniem książek oraz innymi przyjemnymi aktywnościami.

Jakie są zalety zatrudnienia wedding plannera?

Wynajęcie konsultanta ślubnego z pewnością zwiększa komfort psychiczny Pary Młodej, gdyż w ten sposób oszczędzają oni sobie sporo niepotrzebnego stresu. Warto także podkreślić, że wsparcie specjalisty jest właściwie nieograniczone, a do tego zapewnia on współpracę z profesjonalnymi i rzetelnymi firmami. Ponadto, Para Młoda ma w ten sposób pewność, że przyjęcie weselne będzie ciekawe, pomysłowe oraz pełne atrakcji. Wedding planner chroni przyszłych nowożeńców przed kłopotami finansowymi poprzez przejęcie zupełnej kontroli nad budżetem ślubnym, jednocześnie gwarantując udaną uroczystość.

Jak zostać wedding plannerem?

W zawodzie konsultanta ślubnego z pewnością świetnie poradzą sobie osoby, które organizowały już własne wesele, co ułatwi im zrozumienie problemów i stresu, z jakimi mierzą się państwo młodzi. Do świadczenia tych usług przyda się jednak także ukończenie kursów w tym zakresie lub studiów podyplomowych na kierunku “specjalista ds. organizacji eventów”. Taka edukacja umożliwi przyszłym wedding plannerom zdobycie praktycznej oraz szerokiej wiedzy dotyczącej wielu kwestii związanych z organizowaniem wydarzeń i radzeniem sobie w trudnych sytuacjach. Studia są oparte na analizie briefów, czyli formularzy potrzeb, od faktycznych Klientów i udziale w różnych przedsięwzięciach pozwalających poszerzyć swoje umiejętności.

Usługi wedding plannera zapewne przydadzą się osobom, dla których organizacja wesela jest zbyt dużym wyzwaniem i brakuje im na to czasu. Koszty są jednak dość wysokie, w związku z czym lepszym pomysłem dla niektórych będzie zaplanowanie wszystkiego samodzielnie. Znając koszty wynajęcie tego specjalisty, jak i zalety takiego rozwiązania, można podjąć odpowiednią decyzję, biorąc pod uwagę kwestie finansowe oraz końcowy efekt w postaci świetnej zabawy, który zdecydowanie łatwiej osiągnie się ze wspraciem konsultanta ślubnego.